Понеділок
20.11.2017
18:15
Форма входа
Категории раздела
Разное [43]
ЗНО [11]
Материалы для подготовки к независимому внешнему тестированию (требования, программы, образцы заданий)
Иностранные языки [16]
Материалы к урокам иностранного языка
Мероприятия [5]
Разработки сценариев и материалы для мероприятий
Разроботки уроков [16]
Разработки учителей школы для уроков по различным предметам
Электронные учебники [4]
Электронные версии школьных учебников
Новые файлы
[10.05.2017]
Підсумкові контрольн... (0)
[22.03.2017]
Поради психолога (0)
Поиск
Частые Запросы
ЗНО ВНО математика внешнее независимое оценивание зовнішнє незалежне оцінювання иностранный язык ІКТ завдання загальна середня освіта внешнее независимое тестирование зовнішнє незалежне тестування connecting classrooms МЕТОДИКА газета легкая атлетика чемпионат мира IAAF Донецк английский язык урок план-конспект мультимедиа презентация мероприятия начальные классы информация мон физика Анкета объявления линейка 1 сентября англійська мова іноземна мова праздники Последний звонок 8 марта история Конспект перекличка каникулы ВНЗ вступительные экзамены вступні екзамени вузы Дистанционное обучение внешкольные акции эко-акции 1 класс фестиваль школьная газета Маёвка Конкурс достижения природа поход Ученики 2014 бориса Грінченка 9 класс школа занятия спорт Соревнования СОШ №3 школа-интернат футбол выборы 2012 кандидаты агитация голосование Праздник день св. Валентина Служебный роман дистанцинное обучение масленица ярмарка Блины журналистика юнкоры выставка Осенняя ярмарка eTwinning учитель семинар МАН Научная конференция 2013 международные связи Волонтер Корпус Мира Акция экология воспитательное мероприятие внешкольная деятельность 2015 День учебные материалы
Последние комментарии
Вітаю, Ганно ...

Юля, через те...

Друзья сайта
Новое в блоге
[13.11.2017]
Переможці конкурсу т... (0)
[08.09.2017]
Тиждень Малих олімпі... (0)
[20.03.2017]
Учитель року - 2017 (1)
[20.02.2017]
Заходи щодо вшануван... (0)
[16.02.2017]
Виховні заходи "... (0)
[09.02.2017]
День безпечного інте... (0)
[16.01.2017]
Вибір професії (0)
[31.10.2016]
ePals: Brazil & Ukra... (0)
[13.10.2016]
До Дня захисника Укр... (0)
[13.10.2016]
Концерт групи "... (0)
Новые фото
Наш опрос
Для чего Вы обычно используете Интернет дома?
Всього відповідей: 48
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Офіційний сайт СЗОШ l-lll ступенів №3 міста Торецьк
Главная » Файлы » Разроботки уроков

Круглий стіл за темою "Ефективні форми роботи з сім'єю"
[ Скачать с сервера (27.4Kb) ] 22.03.2017, 21:32

Круглий стіл за темою «Ефективні форми роботи з сім'єю»

Мета: розгляд системи у взаємодії сім'ї та школи» з позиції психолого-педагогічного супроводу учнів та їх батьків.

Завдання:

• познайомитися з класифікацією форм і методів роботи з сім'єю учня;

• розглянути і обговорити проблематику означеного питання; проаналізувати актуальний стан процесу співпраці сім'ї і школи;

• намітити шляхи побудови ефективної роботи педагогічного колективу школи з контингентом батьків учнів;

• використовувати отримані теоретичні знання на практиці.

Категорія учасників: педагоги-психологи шкіл міста.

Форма проведення: «круглий стіл».

Тривалість роботи: 55 хв.

Методи роботи:

- метод роботи в групах;

- метод проекту;

- метод групової дискусії.

Принципи роботи:

- принцип активності;

- принцип партнерського спілкування;

- принцип концентрації присутності;

- принцип зворотного зв'язку.

Використовуваний матеріал:

- чисті аркуші ватману;

- маркери або фломастери;

- мультимедійний проектор, інтерактивна дошка, презентація.

Структура заходу:

1. Організаційний момент (ритуал привітання, емоційний настрій на роботу);

2. Теоретична частина (введення в тематичну частину питання, ознайомлення учасників з новою інформацією);

3. Практична частина – робота «круглого столу» (використання технік колективної роботи: «Інтерв'ю»; «Обмін думками»; робота в малих групах);

4. Підведення підсумків, рефлексія.

5. Ритуал прощання.

Хід роботи

I. Привітання і емоційний настрій учасників на майбутню роботу.

Вправа «Асоціації».

Час роботи: 6 хвилин.

Ведучий називає послідовно три поняття: «дитина», «школа», «сім'я». Завдання першого учасника назвати власну асоціацію до запропонованого слова. Далі по колу, наступний учасник називає асоціацію до попереднього слова (наприклад: «дитина» - «малюк» - «коляска» - «сон» і т. д.).

 

II.Теоретична частина.

Час роботи: 12 хвилин.

Поганий той вихователь дітей,

який не пам'ятає свого дитинства.

Ебнер-Эшенбах.

 

Безсумнівно, всі поняття, які були виголошені: «дитина», «школа», «сім'я» мають безпосереднє відношення до нашої сьогоднішньої розмови. Всі вони тісно пов'язані з процесом виховання. Ефективність виховного процесу залежить від того, наскільки тісно взаємодіють школа і сім'я. Сім'я розглядається як головний замовник і союзник у вихованні дітей, а об'єднані зусилля батьків і педагогів створюють сприятливі умови для розвитку дитини. Сім'ю можна порівняти зі стартовим майданчиком, яка визначає життєвий шлях людини. Кожен дорослий, і в першу чергу батьки, у відповіді за те, щоб дитина навчилася долати проблеми, з якими зустрінеться на своєму шляху.

На сьогоднішній день величезне значення в роботі з батьками учнів має заздалегідь продумана і чітко організована система співпраці. Психолого-педагогічний супровід батьків учнів можна організувати за допомогою як індивідуальних, так і групових форм роботи.

До індивідуальних форм роботи з батьками можна віднести наступні: індивідуальні консультації, бесіди, анкетування, експрес-діагностика, листування з батьками, аналіз дитячих робіт, відвідування на дому.

До груповим можна віднести такі форми взаємодії, як батьківські збори, конференції, круглі столи, вечори запитань і відповідей, батьківські університети, батьківські клуби, педагогічні дискусії (диспути), рольові ігри, батьківські тренінги. Найпоширенішою формою групової роботи з батьками є батьківські збори.

Індивідуальні форми роботи з сім'єю.

Відвідування сім'ї — ефективна форма індивідуальної роботи педагога з батьками. При відвідуванні сім'ї відбувається знайомство з умовами життя учня. Педагог розмовляє з батьками про його характер, інтереси, про ставлення до батьків і т. д.

Листування з батьками — письмова форма інформування батьків про успіхи їхніх дітей. Допускається повідомлення батьків про майбутню спільну діяльність у школі, рекомендації щодо виховання дітей.

Індивідуальні тематичні консультації проводяться з питань самих батьків, якщо вони стикаються з проблемою виховання дитини, яку самостійно вирішити не можуть. Консультації з батьками корисні як для них самих, так і для вчителя. Батьки дістають реальне уявлення про шкільні справи та поведінку дитини, педагог же — необхідні йому відомості для більш глибокого розуміння проблем учня. Кожна консультація передбачає не тільки обговорення проблеми, але і практичні рекомендації щодо її вирішення. Не кожен учитель може провести таку консультацію, тому завжди доречно залучення компетентних фахівців (психолога, соціального педагога) до пошуку рішення у важкій ситуації.

Групові форми роботи з сім'єю.

Батьківські збори — форма аналізу, осмислення на основі даних педагогічної науки, досвіду виховання. Батьківські збори можуть бути:

- організаційні;

- поточними або тематичними;

- підсумковими;

- общешкольными і класними.

Тематика батьківських зборів визначається класним керівником на основі вивчення цілей і завдань роботи школи з батьками і виходячи із запитів батьків класу.

Батьківські університети - це досить цікава і продуктивна форма роботи з батьками. Призначення батьківських університетів в школі — психолого-педагогічна просвіта батьків. Просвіта батьків спрямована на озброєння їх основами педагогічної і психологічної культури, на знайомство з актуальними питаннями виховання. Найбільш ефективними є батьківські університети, заняття в яких проводяться паралелі класів. Це дає можливість запросити на заняття університету найбільш зацікавлену аудиторію, яка об'єднана спільною проблемою і однаковими віковими особливостями. Фахівці, які проводять зустріч, легше орієнтуються в питаннях батьків, можуть заздалегідь до них підготуватися.

Форми занять у батьківському університеті можуть бути найрізноманітнішими: конференції, година запитань і відповідей на актуальну тему, лекції, практикуми, батьківські ринги.

Конференція — форма педагогічної освіти, що передбачає розширення, поглиблення та закріплення знань про виховання дітей.

Конференції можуть бути: науково-практичними, теоретичними, читач-ськими, з обміну досвідом, конференціями матерів, батьків. Конференції проводяться раз на рік, вони потребують ретельної підготовки і передбачають активну участь батьків. До них зазвичай готують виставки робіт учнів, книг для батьків, концерти художньої самодіяльності. Теми конференцій повинні бути конкретними, наприклад: «Гра в житті дитини», «Моральне виховання підлітків у сім'ї» і т. п. Конференція зазвичай відкривається вступним словом директора школи (якщо це загальношкільна конференція) або класного керівника (якщо вона класна). З короткими, заздалегідь підготовленими повідомленнями про свій досвід сімейного виховання виступають батьки. Таких повідомлень може бути три-чотири. Потім надається слово всім бажаючим. Підсумки підбиває ведучий конференції.

Лекція — це форма психолого-педагогічної освіти, що розкриває сутність тієї чи іншої проблеми виховання. При підготовці лекції слід враховувати її структуру, логіку, можна скласти план із зазначенням основних ідей, думок, фактів і цифр. Одне з необхідних умов лекцій — опора на досвід сімейного виховання. Метод спілкування під час лекції — невимушена розмова, задушевна бесіда, діалог зацікавлених однодумців.

Тематика лекцій повинна бути різноманітною, цікавою і актуальною для батьків, наприклад: «Вікові особливості молодших підлітків», «Режим дня школяра», «Що таке самовиховання?», «Індивідуальний підхід і врахування вікових особливостей підлітків у сімейному вихованні», «Статеве виховання дітей в сім'ї» і т. д.

Практикум — це форма вироблення в батьків педагогічних умінь з виховання дітей, ефективного вирішення виникаючих педагогічних ситуацій, своєрідне тренування педагогічного мислення батьків-вихователів. В ході педагогічного практикуму вчитель пропонує знайти вихід з конфліктної ситуації, яка може скластися у взаєминах батьків і дітей, батьків і школи, пояснити свою позицію в тій чи іншій передбачуваної або реально виниклої ситуації.

Педагогічна дискусія (диспут) — одна з найбільш цікавих форм по-підвищення педагогічної культури. Відмітна особливість диспуту полягає в тому, що він дозволяє втягнути всіх присутніх в обговорення поставлених проблем, сприяє виробленню вміння всебічно аналізувати факти та явища, спираючись на набуті навички і накопичений досвід. Успіх диспуту багато в чому залежить від його підготовки. Приблизно за місяць учасники повинні познайомитися з темою майбутнього диспуту, основними питаннями, літературою. Найвідповідальніша частина диспуту — ведення спору. Багато що визначає тут поведінка ведучого (їм може бути педагог або хтось із батьків). Необхідно заздалегідь встановити регламент, вислуховувати всі виступи, пропонувати, аргументувати свою позицію, наприкінці диспуту підбити підсумки, зробити висновки. Головний принцип диспуту — повага до позиції та думки будь-якого учасника. Темою диспуту може служити будь-яка спірна проблема сімейного і шкільного виховання, наприклад: «Приватна школа — за і проти», «Вибір професії — чия це справа?».

Рольові ігри — форма колективної творчої діяльності з вивчення рівня сформованості педагогічних умінь учасників. Зразковими темами рольових ігор з батьками можуть бути такі: «Батьки і діти», «Дитина прийшла зі школи» та ін Методика рольової гри передбачає визначення теми, складу учасників, розподіл ролей між ними, попереднє обговорення можливих позицій і варіантів поведінки учасників гри. При цьому важливо програти кілька варіантів (позитивних і негативних) поведінки учасників гри і шляхом спільного обговорення вибрати оптимальний для даної ситуації спосіб дій.

Ще однією з форм співпраці з батьками є тренінги.

Батьківські тренінги — це активна форма роботи з тими батьками, які усвідомлюють проблемні ситуації в сім'ї, хочуть змінити свою взаємодію з власною дитиною, зробити його більш відкритим і довірчим і розуміють необхідність придбання нових знань і вмінь у вихованні власної дитини. Тренінги як форма корекції взаємин дітей і батьків перебуває у віданні шкільного психолога. Класний керівник веде бесіду з учнями та їх батьками та пропонує прийняти участь у тренінгу. Участь дітей і батьків у спільному тренінгу можливо тільки на добровільній основі. Тренінгові заняття дітей і їх батьків дозволяють по-новому будувати відносини, сприяють розумінню інтересів і потреб дітей і вимог батьків.

Батьківські ринги - готуються у вигляді відповідей на найбільш актуальні питання педагогічної та психологічної науки. Запитання вибирають самі батьки. Перелік проблемних питань для участі в рингу батьки отримують на перших батьківських зборах. В ході проведення рингу з одного і того ж питання ведуть полеміку дві або більше родин. У них можуть бути різні по-зиції, різні думки. Інша частина аудиторії в полеміку не вступає, а лише підтримує думку родин оплесками. Експертами в батьківських рингах можуть виступати молоді педагоги, які працюють в школі. Останнє слово в ході рингу залишається за фахівцями, яких необхідно запрошувати для участі у зустрічі, або за класним ру-ководителем, який може привести вагомі аргументи з життя класного колективу на захист певної позиції. Теми батьківських рингів можуть бути найрізноманітнішими:

«Погані звички: спадковість або вплив соціуму?»

«Що ви робите, якщо у дитини виникають проблеми з дисципліною?

«Що робити, якщо тато не цікавиться вихованням власної дитини?»

«"За" і "проти" шкільної форми».

«Труднощі шкільного уроку. У чому вони полягають?»

Підводячи підсумок сказаному, слід зауважити, що тільки в процесі взаємодії педагогів і батьків можна успішно вирішувати проблему розвитку особистості дитини, але, застосовуючи будь-яку виховну технологію, необхідно пам'ятати заповідь: "не нашкодь".

 

III. Практична частина – робота «круглого столу».

Вправа «Інтерв'ю».

Час роботи: 5 хвилин.

Учасників просять протягом однієї хвилини подумати і відповісти на питання - «Яким формам роботи з сім'єю Ви віддаєте перевагу у своїй професійній діяльності?». Заслуховується думка кожного з присутніх. По завершенню вправи робиться висновок про частоту використання тих чи інших форм і методів взаємодії з батьками учнів.

Вправа «Обмін думками».

Час роботи: 7 хвилин.

Завдання учасників протягом двох хвилин на невеликих листочках постаратися сформулювати тематику актуальних (проблемних) питань і тем, що використовуються в роботі з батьками учнів. Після цього присутні діляться своїми думками. По завершенню обговорення, на дошці (фліп-чарті) фіксується список найбільш «популярних і актуальних» тем.

Вправа «Три бачення».

Час роботи: 15 хвилин.

Всі учасники діляться на три групи і протягом п'яти хвилин створюють спільний проект бачення однієї заявленої проблеми в трьох різних ракурсах.

Тема обговорення – ефективні форми роботи з сім'єю з позиції:

- тісної співпраці психолога з класним керівником;

- тісної співпраці психолога з соціальним педагогом;

- тісної співпраці психолога з адміністративним корпусом.

По закінченню часу представники кожної групи самопрезентуют власні проекти. У завершенні роботи робиться висновок про прийнятних формах роботи педагога-психолога з дитячо-батьківським контингентом і про «западають» напрямки діяльності психологічної служби.

 

IV.Рефлексія.

Вправа «Серце».

Час роботи: 8 хвилин.

Учасникам роздаються кольорові аркуші паперу у формі «сердечка» і просять поділитися своїми враженнями про проведений захід, про користь виконаної роботи, про власному сприйнятті нової інформації, зафіксувавши все це в письмовій формі. По завершенню роботи, отримані «сердечка» вивішуються на дошці у вигляді квітів (по чотири сердечка). Ведучий акцентує увагу учасників на тому, що тільки розкривши власне серце, можливо досягти повного і гармонійного контакту з оточуючими, і тільки з відкритим серцем можливо розуміння дитячої душі, схожою на прекрасну, розпустилася квітка.

 

V. Ритуал прощання.

Час роботи: 2 хвилини.

Ведучий дякує всім присутнім за активну і творчу участь.

 

Список використаної літератури:

1. Бельчиков Я. М., Бирштейн М. М. Ділові ігри. Рига, 1989.

2. Вiкова психологiя /За ред. Г. С. Костюка. – К., 2003.

3. Вiкова та педагогiчна психологiя: навч. Посiб. / О. В. Скрипченко., Л. В. Волинська, З. В. Огороднiйчук та iн. – К.: Просвiта, 2001

4. Максименко С. Д. Психологiя в соцiальнiй та педагогiчнiй практицi: методологiя, методи, програми, процедури. - К.: 1998.

 

 

Категория: Разроботки уроков | Добавил: Панасенко_М_А_
Просмотров: 28 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar